ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η επαγγελματική σταδιοδρομία σας και η σχέση της με το VITARA

Ποια είναι η τοποθέτηση που επιδιώκετε στην ανάπτυξη του VITARA;

Yonezawa

Ξεκίνησα την καριέρα μου στο σχεδιασμό κινητήρων. Μετά από τη θητεία μου ως σύμβουλος του Γενικού Διευθυντή για την ανάπτυξη εμπορικών οχημάτων, άρχισα το 2009 να ασχολούμαι με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αφού μελέτησα ευρέως και αποκόμισα μία ολοκληρωμένη εμπειρία δημιουργώντας ένα ευρύ φάσμα τύπων οχημάτων, ανέλαβα επικεφαλής μηχανικός στο project του VITARA το 2013. Έτσι μου ανατέθηκε η ανάπτυξη της τέταρτης γενιάς του VITARA.

Η πρώτη μου συνάντηση με την 1η γενιά VITARA ήταν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης σε μία οδηγική δοκιμή. Το VITARA βρισκόταν υπό κατασκευή και δοκιμαζόταν ένα πρωτότυπο του μοντέλου. Τότε ο όρος "SUV" δεν είχε ακόμη επινοηθεί και η φράση που χρησιμοποιούσαμε ήταν «οχήματα εκτός δρόμου». Τα μεγάλα ελαστικά και οι ευθείες, καθαρές γραμμές ήταν εντυπωσιακές. Θυμάμαι να είμαι βαθιά εντυπωσιασμένος, σκεπτόμενος: ‘Έτσι λοιπόν είναι ένα "όχημα εκτός δρόμου"’.

Τώρα 25 χρόνια αργότερα, είμαι υπεύθυνος για ολόκληρη την γκάμα VITARA και η χρήση των SUV’s ως επιβατικά αυτοκίνητα αποτελεί πλέον τον κανόνα. Η τέταρτη γενιά VITARA έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Η κίνηση δεν μεταδίδεται πλέον στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό, διατηρώντας την επιλογή της τετρακίνησης χωρίς όμως τη δυνατότητα χρήσης σχέσεων υποπολλαπλασιασμού της μετάδοσης («κοντές» σχέσεις).

Ακολουθώντας την τάση της αγοράς στα «σύγχρονα SUV», θεωρήσαμε ότι το VITARA πρέπει να προσφέρει πολύ πιο συναρπαστικές off-road επιδόσεις από άλλα SUV, γι 'αυτό αναπτύξαμε την τέταρτη γενιά VITARA δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην τετρακίνηση.

Ποιες κατευθύνσεις επιδιώκετε στην εξωτερική ανάπτυξη του σχεδιασμού;

Arai

Μπήκα στην ομάδα της Suzuki περίπου τον ίδιο καιρό με τον Yonezawa και συμμετέχω στο project του VITARA από τότε, δουλεύοντας πάνω σε σχέδια για την τρίτη και τέταρτη γενιά.

Ο σχεδιασμός της πρώτης γενιάς αφορούσε αποκλειστικά ευθείες γραμμές. Η δεύτερη γενιά ήταν μεγαλύτερη σε μέγεθος από την πρώτη δίνοντας την ανάλογη εντύπωση. Η σχεδίαση συνδύαζε διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στην τρίτη και τέταρτη γενιά του VITARA διατηρήσαμε τις καθαρές, ευθείες γραμμές του πρώτου και προσθέσαμε την χαρακτηριστική μάσκα που διαφοροποιήθηκε αρκετά από τις επικλινείς και περίπλοκες γραμμές που παρατηρήθηκαν σε πολλά πρόσφατα SUV. Καθώς προχωρούσα με το σχεδιασμό, πάντα έβλεπα την εικόνα της VITARA ως ένα σκληροτράχηλο SUV.

Επειδή το μερίδιο του λέοντος των πωλήσεων ήταν στην Ευρώπη, μετατοπίσαμε την παραγωγική βάση στην Ευρώπη και ενσωματώσαμε στο σχεδιασμό ορισμένα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στις ευρωπαϊκές προτιμήσεις.

Ανάπτυξη της 4ης γενιάς VITARA

Arai

Όπως ανέφερε ο Yonezawa, το σχεδιαστικό μας έργο καθοδηγείται πάντα από τη βαθιά γνώση του χαρακτήρα του VITARA ως όχημα αμιγώς 4WD. Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των μηχανισμών που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση διαφόρων συστημάτων και αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής ακόμη και στα πιο απαιτητικά στοιχεία σχεδίασης. Για παράδειγμα, για να προσφέρουμε στον οδηγό την πραγματικά συναρπαστική εμπειρία του 4WD, εξελίξαμε το σύστημα ALLGRIP, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει τον τρόπο οδήγησης που ταιριάζει στις εκάστοτε συνθήκες. Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καλαίσθητο διακόπτη με κυρίαρχη παρουσία στον πίνακα οργάνων.

Yonezawa

Και δεν είναι μόνο το VITARA. Διασφαλίζουμε ότι όλα τα αυτοκίνητα που έχουμε κατασκευάσει στο πέρασμα των ετών διαθέτουν εμβληματικά σχεδιαστικά στοιχεία. Μπορεί κάποιος να το διακρίνει αμέσως και να πει: «Aha, αυτό είναι ένα VITARA!» Αυτή η εμβληματική εικόνα επιτυγχάνεται από την άθροιση πολλών διαφορετικών λεπτομερειών. Ο συνδυασμός του συμπαγούς μεγέθους με τη σιλουέτα ενός SUV, τη βασική επίπεδη επιφάνεια του καπό και ούτω καθεξής, είναι όλα μέρος αυτού του σχεδιασμού.

Arai

Ακόμη και όταν πραγματοποιήθηκε η μετάβαση στο σύστημα μετάδοσης κίνησης FF 4WD, ήμασταν σίγουροι ότι θέλουμε να το πουλήσουμε ως VITARA.

Τι άλλο είναι καινούργιο στο νέο VITARA; Πού επικεντρώσατε περισσότερο τις προσπάθειές σας;

Yonezawa

Φυσικά προωθούμε την ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής. Αυτό σημαίνει ενσωμάτωση συστημάτων όπως προειδοποίηση ενδεχόμενης σύγκρουσης και αυτόματη πέδηση, σύστημα Adaptive Cruise Control κ.λπ. Η προσθήκη του Blind Spot Monitor (BSM), η προειδοποίηση οπίσθιας κυκλοφορίας (RCTA) και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων (Traffic Sign Recognition - TSR) αποτελούν κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Σε επίπεδο λειτουργικότητας, έχουμε βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά όπως ενισχυμένο έλεγχο. Επίσης, το VITARA είναι το πρώτο όχημα της Suzuki με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Διεξήγαμε επανειλημμένα απαιτητικές δοκιμές στην Ευρώπη έως ότου η οδηγική σταθερότητα τελειοποιήθηκε εκπληρώνοντας τις υψηλές προδιαγραφές της Suzuki.

Ένας ακόμη τομέας εξέλιξης και ταυτόχρονα πρόκληση αποτελεί η δυνατότητα εξατομίκευσης, ώστε οι πελάτες να διαμορφώνουν το αυτοκίνητό τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Από την αρχή ενσωματώσαμε στοιχεία σχεδίασης όπως γραμμικές φόρμες που τονίζουν τη διχρωμία του αμαξώματος (two-tone). Η ίδια λογική εφαρμόστηκε και σε μία ποικιλία από αξεσουάρ.

VITARA: Ο δρόμος μπροστά

Πώς περιμένετε να εξελιχθεί το VITARA; Μη διστάσετε να μας δώσετε τις δικές σας προσωπικές απόψεις.

Yonezawa

Περιμένω ότι το VITARA θα συνεχίσει να είναι ένα συμπαγές όχημα διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητα ελιγμών ενός SUV, με ένα σύστημα ανάρτησης που επιτρέπει να το οδηγείς όπως ακριβώς θέλεις. Η θέση οδήγησης τοποθετημένη υψηλότερα από αυτή ενός sedan, επιτρέπει την άριστη ορατότητα. Το αμάξωμα δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αλλά όταν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι, προσφέρει απίστευτη ευελιξία.

Αυτό που δεν θα γίνει ποτέ το VITARA, είναι ένα SUV που πωλείται μόνο λόγω της εμφάνισής του. Το VITARA προσφέρει προστιθέμενη αξία όχι μόνο λόγω του εξωτερικού σχεδιασμού του αλλά κυρίως χάρη στην απαράμιλλη τετρακίνηση ALLGRIP.

Στην Ευρώπη οι άνθρωποι οδηγούν κυρίως σε αυτοκινητοδρόμους. Ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους, οι ταχύτητες των 100 km / h δεν είναι ασυνήθιστες. Για αυτό διαχωρίζουμε πλήρως το VITARA από τα επαγγελματικά 4WD οχήματα, προσφέροντας ένα αμάξωμα που ανταποκρίνεται άριστα στις υψηλές ταχύτητες και διαθέτει αναρτήσεις που ενισχύουν τον τετρακίνητο χαρακτήρα του.

Ένα συμπαγές, ευέλικτο και με μεγάλη απόκριση SUV. Αυτό είναι το VITARA και αυτός είναι ο δρόμος που βρίσκεται μπροστά μας.

Το προφίλ του Chief Engineer και Chief Designer

Hiroyuki Yonezawa,
Chief Engineer

Ο Hiroyuki Yonezawa μπήκε στην ομάδα της Suzuki το 1987. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στο σχεδιασμό κινητήρων, και αμέσως μετά ασχολήθηκε με την ανάπτυξη εμπορικών αλλά και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προτού ανακηρυχθεί επικεφαλής μηχανικός για το VITARA το 2013. Το 2016 και παράλληλα με το project του VITARA ανέλαβε επικεφαλής μηχανικός και για το JIMNY.

Στην προσωπική του ζωή, ο Yonezawa απολαμβάνει να παρακολουθεί σπορ και να παίζει γκολφ. Κάθε χρόνο συμμετέχει ενεργά στο φεστιβάλ Hamamatsu, που πραγματοποιείται στην ομώνυμη πόλη του νομού Shizuoka, η οποία είναι και η πατρίδα του αλλά και η έδρα της Suzuki Motor Corporation.

Takehito Arai,
Designer

Ο Takehito Arai μπήκε στην ομάδα της Suzuki το 1987. Ξεκίνησε από το σχεδιασμό μικρών οχημάτων όπως το Alto και το Carry / Every και περίπου το έτος 2000 μετατέθηκε στο σχεδιασμό SUV μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του VITARA, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Στην προσωπική του ζωή, το χόμπι του Arai είναι η μαγειρική. Η δική του προτίμηση στα αυτοκίνητα είναι τα συμπαγή μοντέλα, ανεξάρτητα από τη μάρκα διεθνή ή εγχώρια. Πρόσφατα ανανέωσε το Suzuki Twin που οδηγεί εδώ και 15 χρόνια. Είναι σχεδιαστής που αγαπά τα μικρά αυτοκίνητα τόσο στην εργασία όσο και στο παιχνίδι.